İbraname Nedir? Alacak Verecek İşlemlerinde Önemli Belge
ŞİRKET BÜYÜTME

PR Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Eklenme: 18.06.2021 Güncelleme: 23.11.2022
4 dakika okuma süresi
Ana sayfa > Blog > PR Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
 

 

 

Diyelim ki bir şirketiniz, bir girişiminiz veya gerçekleştirmeyi düşündüğünüz bir organizasyonunuz var ve bunun herkes tarafından daha fazla bilinmesini, kamuoyunda duyurulmasını istiyorsunuz. Böylesi bir durum için de size profesyonel hizmet sunan PR ajanslarından biriyle çalışmayı düşündünüz. 

Peki, girişimlerinizin bilinirliğinin arttırılması ve yapılacak halkla ilişkiler çalışmalarının fayda sağlaması için bir PR ajansı seçerken ne gibi unsurları göz önünde bulundurmalısınız? Bu tip durumlar için halkla ilişkiler ve tanıtım hizmeti sunan PR ajansları nasıl bir yöntem uyguluyor?

Bir markanın, bir kuruluşun ya da bir projenin en iyi şekilde tanıtılmasını ve bilinmesini sağlayan hiç şüphesiz halkla ilişkiler ve tanıtım araçları kullanılarak yapılacak bir PR çalışmasıdır. Özellikle sektöründe kendine yer açmak isteyen her işletme; büyük sermayeli firmalardan tutun da küçük ve orta boy işletmeler olan KOBİ'lere kadar bu çalışmayı yapmak ister. 

Yeni çıkacak bir ürünü ya da piyasaya sürülmesi planlanan yeni bir markayı kitle iletişim araçlarıyla halka duyurmak, pazarlama stratejilerinin vazgeçilmezleri arasında. Böylesi durumlar için de başarılı bir halkla ilişkiler çalışması yürüten iyi bir PR ajansı seçmek gerekiyor.

Halkla İlişkiler Nedir?

Halkla ilişkiler kelimesi ilk Fransa'da ortaya çıkmıştır, fakat daha çok Amerika'da rağbet görmüştür.  İngilizcedeki karşılığı "Public Relations" olan halkla ilişkiler kelimesi bu sebeple "PR" olarak bilinmektedir. “PR” sektörü ya da “PR’cılık” diye tabir edilen sektör bu ifadeyle de yaygın kullanımlar arasında yer alıyor. 

En genel tanımıyla halkla ilişkiler bir işletmenin ya da bir kurumun kitlelerle iletişim kurmak amacıyla yürüttükleri faaliyetlerin bütünü olarak adlandırılabilir. Bunu yaparken de bağlantı kurduğu kimselerin anlayış, sempati ve desteğini elde etmeyi amaçlar. Hedef kitle ile daha etkili iletişim kurarken ikna, retorik ve algı yöntemleri uygular.

Ajanslar hangi yöntemleri uyguluyor?

Halkla ilişkiler ya da PR ajansları bir çalışma yaparken; kurumların marka değerinin mevcut durumundan daha fazla arttırılarak şirket veriminin yükseltilmesi hedeflenir, kurum kimliğinin kamuoyunda ve içinde bulunulan sektörde üst sıralarda yer alması için çalışmalar yapılır. Bu hedef doğrultusunda herhangi bir ürünün ya da markanın yazılı, görsel, işitsel ve dijital basında yer almasını sağlar. Basının yanı sıra son yıllarda etkisi giderek artan Influencer Marketing diye tabir edilen sosyal medya aracılığıyla geniş kitleleri haberdar edecek çalışmalarda bulunur.  

Marka değerinin artırılmasının, özel içeriklerle, kampanyalarla ya da projelerle desteklenmesinin yolunu açar,  şirketlerin toplumdaki konumlarını korumaları, şirketler üzerinde oluşacak imajı düzenlemek gibi yöntemler uygular.

Halkla ilişkiler çalışmasını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek için PR ajansları hizmet vermektedirler.Hem dünyada hem de ülkemizde bu konuda sektörel bir gelişim görülmekte ve her geçen yıl yeni PR ajansları uyguladıkları daha yaratıcı yöntemlerle ön plana çıkmaya çalışmaktadır.

PR ajansı nedir?

Şirketlere halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarında hizmetler sunan, medya ilişkileri, itibar yönetimi, kriz iletişimi gibi pek çok iletişim sürecini stratejik bir şekilde ele alarak profesyonel ekip çalışması içerisinde olan yapılara PR ajansı diyoruz. PR ajansları bu doğrultuda şirketlerin daha bilinçli olarak hareket etmelerini sağlayarak yer aldıkları sektörde güvenilir bir imaj çizmelerine destek olur.

PR ajansı seçerken nelere dikkat etmeli?

Şirketiniz için böyle bir çalışmaya ihtiyaç duydunuz ve PR ajansıyla çalışmaya karar verdiniz. Peki bir PR ajansı seçerken nelere dikkat etmeli hangi unsurları göz önünde bulundurmalısınız? Özetlemek gerekirse;

·       Tercih edilen ajansın hakim olduğu temaların, hizmet isteyen kurum ile örtüşmesi

·       Kurumun iş hedefine uygun olarak bir iletişim stratejisi belirleyebiliyor olması

·       Ajansın basın ve iş dünyasında bilinmesi ve referanslarının iyi olması

·       Üretilecek projeler için daha önceden proje yönetme becerisine sahip olması

·       İş takvimine uygunluk ve yeni temaya göre yeni bir strateji belirleyebilmesi

Bu ve bunun gibi yetkinliklere sahip olan ajanslar daha sağlıklı hizmet sunmak adına profesyonel bir çalışma yürütebilirler.

KOBİ’ler nasıl bir strateji izlemeli?

Marka bilinirliğinin arttırılması sektöre hakim firmalar için daha elverişli bir durumken KOBİ’ler için bu durum biraz daha zor. Kendine sektörde yer açmak isteyen KOBİ’lerin PR ajansı seçerken öncelikle kendi sektörüne çok hakim bir ajans bulması yararına olacaktır. Bunun yanı sıra genel geçer bir strateji yerine kendi hedefinize uygun bir tanıtım stratejisi yaratmak, kendi dilini oluşturmak, samimiyet içeren bir kampanya yaratmak alıcıya ulaşırken daha sıcak bir izlenim bırakacaktır.