İbraname Nedir? Alacak Verecek İşlemlerinde Önemli Belge
ŞİRKET BÜYÜTME

Şirketinizi Büyütmek İçin 5 Yöntem

Eklenme: 11.12.2020 Güncelleme: 23.11.2022
4 dakika okuma süresi
 
Ana sayfa > Blog > Şirketinizi Büyütmek İçin 5 Yöntem

 

 

Her şirketin ya da işletmenin en önemli amaçlarından biri faaliyetlerini arttırarak büyüme göstermektir. Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin büyümesi daha zor olabilir. Kuruluştan itibaren kısıtlı bütçeyle ilerleyen ve çalışan sayısı az olan şirketlerin, orta ve uzun vadede büyümek için belli bir strateji belirlemesi gerekir. Bu zorlu ve uzun süreçte bazı yöntemleri uygulayarak büyüme sürecini hızlandırmak mümkündür.

Stratejinizi ve Hedeflerinizi Belirleyin

Şirketlerin kuruluştan itibaren belli bir strateji ve hedefler doğrultusunda hareket etmesi gerekir. İster kısa ister uzun vadede plan yapmak için şirketin mevcut varlıkları, kaynakları ve gelişiminin analiz edilmesi önemlidir. Strateji belirlenirken uzmanlık, personel eğitimleri, kâr ve zaman gibi etkenlerden hangilerine öncelik vereceğinizi bilmeniz gerekir. Bu noktada dönemin sektörel koşulları, şirketin uzun vadedeki hedefleri ve müşteri skalasının da göz önünde bulundurulması faydalı olur.

Her strateji her şirket için uygun değildir. Bu nedenle, şirketin mevcut durumuna uygun birkaç fikirle başlamak doğru olur. Ardından stratejiye göre bir iş planı oluşturabilir, gelir ve giderler için bir sınır belirleyebilirsiniz. 

Bu kriterlerin düzenli olarak takip edilmesi uzun vadede şirketin büyümesini sağlar. Büyüme sırasında ise belirlenen stratejilerin tekrar gözden geçirilmesi ve değiştirilmesi, gelişmede esneklik sağlamak açısından oldukça önemlidir.

Ticari amaçla kurulan şirketlerin en önemli hedefi kâr elde etmektir. Bu anlamda, şirketin büyümesi ve kâr elde etmesi için stratejiler kadar hedefler de önemlidir. Kâr ve satış için haftalık, aylık ya da yıllık hedefler belirlemek bu yolda en kolay yollardan biridir. Belirlediğiniz süre içinde hedeflere ne kadar yaklaştığınızı ise düzenli analiz etmeniz gerekir.

Hedef Kitlenizi ve Rakiplerinizi Tespit Edin

Şirketinizin ya da küçük ölçekli işletmenizin kime hitap ettiğini bilmeniz önemlidir. Özellikle çok rağbet gören ve potansiyeli yüksek olan bir pazarda hedef kitle de oldukça geniş olacaktır. Hedef kitleye ulaşabilmek için bu kitlenin profilini iyi tanımanız gerekir. 

Tüketicilerin istek, beklenti ve ihtiyaçlarını anlayarak doğru ürün ve hizmetleri sunmak son derece önemlidir. Büyüme sürecinde, hedef kitlenin istek ve ihtiyaçlarının sürekli değişeceğini de göz önünde bulundurmak faydalıdır.

Mevcut müşterileri kaybetmemek içinse, onların sunduğunuz ürün ya da hizmetten memnun kalmış olması gerekir. İlk seferde olumlu bir deneyim yaşayan müşteriler satın alma işlemini tekrar etme eğilimindedir. Bu nedenle müşterilerin hangi ürün ya da hizmeti tercih ettiği hakkında geri bildirim almak, müşterilerle etkileşimin devamlı olmasını sağlar. 

Şirketler ya da işletmeler için mevcut hedef kitleyi tutmak kadar yeni müşteriler kazanmak da önemlidir. Bunun için mevcut müşterilerden yararlanılabilir. Mevcut müşteriler ürün ya da hizmetleriniz için iyi ve olumlu bir referanstır.

Özgün işler her zaman daha fazla dikkat çeker. Bu nedenle sektörü ve rakipleri tanımak ve analiz etmek de çok önemlidir. Mevcut koşullarda, orijinal fikirlerle öne çıkan şirketlerin büyümesi ve rakiplerini geride bırakması çok daha olasıdır. Bu nedenle rakiplerin faaliyetlerini takip etmek ve buna göre stratejiler belirlemek gerekir.

Bütçenizi Doğru Analiz Edin

Özellikle kısıtlı bütçelerle yola çıkan küçük ve orta ölçekli şirketlerin büyüme aşamasında finansal kaynak bulması gerekebilir. Bunun için yatırımcılarla tanışmak, hibe ve kredilerden yararlanmak faydalı olacaktır. 

Bazı durumlarda ise, şirketler büyüme planlarını hayata geçirirken bütçelerini artırmak için bir kaynak bulamayabilir. Bu olumsuz durumu önlemek için, şirketin kuruluşundan itibaren önlem almak gereklidir. Büyüme stratejileri belirlenirken, bütçe de mutlaka göz önünde bulundurulmalı ve kaynakların bir kısmı korunmalıdır.

Şirket maliyetlerini azaltmak da büyüme sürecinde başarıya götürecek kilit noktalardan biridir. Bunun için verim alamadığınız ve kâr elde edemediğiniz ürün ya da hizmetleri eleyebilirsiniz. Aynı zamanda yeni ve düşük maliyetli bir pazarlama stratejisi belirlemek de faydalı olacaktır. 

Maliyetleri azaltırken dikkat edilmesi gereken önemli nokta ise müşteri ve çalışan memnuniyetidir. Mevcut müşterilerinizin olumsuz bir deneyim yaşamasına ya da çalışanların motivasyonlarını ve isteklerini kaybetmesine neden olacak bir bütçe kısıtlamasından kaçınmanız gerekir.

Çalışanlarınıza sunacağınız yan hakların başında gelen ve olmazsa olmaz bir gider olan öğle yemeği desteği için en modern çözüm yemek kartı kullanmaktır. Çalışanlara verilen yemek kartları ile Yemek bedeli giderlerinde %100 vergi avantajı elde ederken, vergi muafiyeti sayesinde yemek harcamalarında SGK İşçi Primi, SSK İşveren Hissesi ve bunlara ek olarak Damga Vergisi, KDV ve Gelir Vergisi de ödemezsiniz.

 %100 Vergi kazancı ve Yemek Kartı Vergi Avantajı Nasıl hesaplanır? Hemen Öğrenin.    

Sonuçları Analiz Edin

Bir işletme ya da şirketi kısa vadede büyütmenin en kolay yollarından biri de alınan sonuçların istatistik verilerini tutmaktır. Raporlar ve istatistikler, stratejilerin ne kadar uygulanabildiği ve hedeflere ne kadar yaklaşıldığı hakkında en doğru bilgileri verir. Bu sayede hem büyüme sürecini hem de sonuçları kolaylıkla analiz etme imkânı bulursunuz.

Rapor ve veriler sayesinde şirketler güncel durumu görmekle birlikte, geçmiş dönemlerle karşılaştırma yapabilir. Aynı zamanda, geleceğe yönelik büyüme planlarında da istatistiksel veriler sayesinde gerekli olan değişiklikleri uygun zamanında yapmak mümkündür.

Dijital Pazarlama ve Reklamlardan Yararlanın

Ürünleriniz ya da hizmetiniz ne kadar iyi ve kaliteli olursa olsun, hedef kitlenize ulaşamazsanız satış yapmanız ve dolayısıyla büyümeniz zorlaşır. Günümüzde rekabetin de gitgide arttığı göz önünde bulundurulduğunda, hem düşük maliyetli hem de hızlı uygulanan pazarlama yöntemlerine başvurma gerekliliği ön plana çıkar. 

Pazarlama alanında doğru yöntemlerle planlanan reklamlar çok yararlı araçlardır. Bununla birlikte, özellikle küçük ölçekli şirket ve işletmelerin reklama ayırabileceği bütçe oldukça kısıtlı olabilir. Bu durumda sosyal medya uygulamaları, dijital pazarlama için uygun bir platform görevi görür.

Günümüzde dijital pazarlama stratejilerini yalnızca küçük ve orta ölçekli işletmeler değil, büyük şirketler de tercih etmektedir. Online platformlarda yapılan reklamlar hem hedef kitleye ulaşmayı hem de ürün ya da hizmeti tanıtmayı oldukça kolay hale getirir